"Пут који се крчи кроз Незнан гледамо да буде прогресиван , истинит , да буде искрен.

То је пут традиције и срца и он је сушт супарник новом добу."


26. 4. 2010.

Daydreaming Vision

U srpskom jeziku, izraz daydream je referentan dremkanju ili sanjarenju preko dana. Većina ljudi ima problem sa dremanjem preko dana, misleći da je to čisto gubljenje vremena. Medjutim, po ubedjenju odredjenih psihologa i umetnika, „Daydreaming“ koncept podstiče kreativnost i ljubav prema drugim ljudima. Relaksirano sanjarenje preko dana nam dopušta da se oslobodimo svakodnevnih problema, koji nam uzimaju toliko vremena, i totalno opušteno, polako upadamo u najlepše fantazije – gotovo meditativna sanjarenja.

Moje lično interesovanje za ovu vrstu trošenja vremena je počelo kada sam pored gomile slika kojima zatrpavamo jedni druge svakodnevno, ugledao trenutak života, fantazije, sna… Naime, spavao sam na fakultetu. Posle toga sam krenuo svesno da spavam na najrazličitijim mestima i shvatio da na taj način mogu da doprem do najlucidnijih ideja.

Ono što razlikuje snove koje imamo preko dana, od snova koje sanjamo noću je atmosfera koja nas okružuje. Naime, preko dana su svi ljudi u nekoj akciji (posao, studiranje, šetnja…), dok noću većina ljudi spava. Upravo se ta razlika u aktivnosti svih ljudi odvija zbog smene dana i noći. Najjednostavnije predočeno – dan donosi pozitivne misli i pokreće na rad, dok mrak spušta atmosferu uvlačeći nas u dubine nesvesnog, sa kojima često ne možemo da izadjemo na kraj, ukoliko se ne probudimo…

Ovaj način odmaranja je u mnogo čemu uticao i na moje kompozicije, jer sam shvatio da je najveća umetnost slediti ličnu intuiciju, van okvira teorije i intelekta. Jedino se intuicija zdravo bazira na veštinama i znanju koje usput pokupimo, jer je ustvari toga oslobodjena. Shvatio sam da je sve lepo: i ovaj tekst, i prosti funkcionalni akordi, banalne melodije, kao i kompleksne, kao što je život kroz sanjarenje krajnje jednostavan.

“Don’t sleep – Daydream”

Нема коментара:

Постави коментар